torsdag 7 maj 2015

Sprutdag 5, fyyy

Usch och fy för Orgalutranet! Puregonet går bra att ta, svider efter och lämnar ett litet blåmärke efter sig men annars ingen fara. Men Orgalutranet! AJ!

För det första så är det en sån övervinning att ens sticka sig själv. Att sticka in en nål i kroppen på sig själv, musklerna och hjärnan kämpar emot kan jag säga, Puregonet funkar bra som sagt men ikväll  när spruta två skulle in då strejka min hjärna. Dels så var jag ensam hemma och tog allt själv vilket inte alls var kul..men sen vart jag rädd när det stod i papprena att om det blev blod i sprutan så skulle man inte använda den osv, tror det var det som gjorde mig så nervös.. fick sitta en stund och övertyga mig själv med att det skulle gå bra.

Jag lyckades övertala mig själv och började sticka in nålen, men vad segt det gick! Nålen ville lixom inte in i magen.. nålen är grövre än den andra så därför var det svårare..men det gick!

Världens röda märke och svullnad efter dock..och det gör ont.

Slutsats; Orgalutranet är inte trevligt!

Imorn blir det ultraljud..får se hur det blir efter det!

Kvällens:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar