fredag 18 mars 2016

Start?

Mensen kom igår, jag som inte väntade mig den förrän tidigast söndag. Så om vi vill får vi börja med sprutor imorgon, lördag. Och då blir första läkarbesöket nästa lördag (på påskafton) då de har öppet för ultraljud. Men, jag vet inte om jag orkar, helt ärligt. En stor del va mig vill bara må bra under våren, njuta av livet och lägga IVF på hyllan till hösten. Får man känna så?


Jag orkar inte med sprutorna, orkar inte med hormonerna, orkar inte gå till läkaren var och varannan dag, orkar inte med känslorna, orkar inte med oron..jag orkar bara inte. Har till imorgon kväll att känna efter ordentligt, men, det lutar åt att vi pausar nu ett tag.


Märkligt att känna såhär..men det kanske är bäst att lyssna på kroppen nu helt enkelt..vi får se.



1 kommentar:

  1. Jag tycker det är klokt att lyssna in vad kropp och själ säger till en. Det kan vara motstridiga känslor inom en det där och det känns oftast lite skumt när man inte känner så som man tror sig "borde" känna. Men "pratar" kroppen gör man oftast klokt i att lyssna. :) Hur ni än bestämmer imorn, kommer det att bli bra! ♡♡♡ Kram!

    SvaraRadera