måndag 20 juni 2016

Läkartid.

Det är inte bara att vänta, nej, i helgen har kroppen visat kraftiga symtom på att vätska börjar samlas i magen. Jag ser ut som att jag är gravid i typ 6 månaden och är fruktansvärt spänd. Jag kan inte gå, så fort jag rör på mig känns det som att magen ska ramla ut och jag blir andfådd utan ansträngning. Känner igen allt sen i höstas!


Idag fick jag tag på fertilitetsenheten och ska dit 12.30 på undersökning.


När det känns såhär i kroppen känns det rätt kört för vårt lilla stjärnfall att klara sig..men, än finns det hopp, dock ett väldigt litet sådant.. vi får se helt enkelt! Än är det för tidigt att se något och det är inte testdag förrän lördag, så vi får se vad läkaren säger idag. 4 dagar kvar innan semestern..vill inte vara dålig då, eller jo, är jag gravid kan jag ta detta alla dagar i veckan, men om kroppen strejkar igen, ja då är det ju bara värdelöst.

4 kommentarer:

  1. Tror att överstimulering efter insättning kan vara ett gott tecken (om än jobbigt), så tappa inte hoppet än. Lycka till!/Salt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade helt rätt, Jag är gravid! Tack för peppen!

      Radera
  2. Hej! Tänkte bara säga att när en överstimulering visar sig vid ca den tiden så är det ett mycket tydligt tecken på graviditet...det är för att kroppen/graviditeten själv börjar skapa HCG. Exakt så har jag haft det vid färskförsök. Rekommenderar att ta ett test :) Kram o lycka till /Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så rätt du hade! Tack för peppen!:) kram!

      Radera