torsdag 23 juni 2016

Överstimulerad.

Läkarbesök idag och jag är fortfarande överstimulerad men vätskan har inte ökat vilket är väldigt skönt. På ultraljudet idag kunde man ana att det börjat växa nåt i livmodern! Så häftigt :) Ska tillbaka nästa fredag för nytt ultraljud och nya prover, det är tydligen störst risk nu innan moderkakan bildas (vilket den gör runt v 7-8) för nu producerar äggstockarna alla hormoner och det gör att risken för fortsatt överstimulering, och värre, är stor för mig. Så jag går på blodförtunnande för att inte få blodproppar, jag får inte röra mig särskilt mycket men inte heller ligga helt stilla för då ökar risken än mer för blodproppar. Jag får inte lyfta tungt och inga snabba rörelser. Så, jag går sakta, tar allt i väldigt lugn takt och vilar med benen högt emellanåt.


Dagarna går i sin egna lilla takt nu. Sjukskriven sen i måndags men jag har jobbat några timmar varje dag ändå, inte bra, skärpning på den fronten. I alla fall sjukskriven till den 1 juli och eventuellt fortsatt sjukskriven sen också, blir många sparade semesterdagar i år..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar