fredag 2 september 2016

Service.

Idag skulle jag gå och hämta lunch åt mig och en kollega på en av stans alla lunchställen. Jag hade aldrig ätit där själv och kom ner i lokalen där det sitter fullt av mammor med sina barn, och jag tänkte att här hade jag fått gå ut för ett halvår sen, det hade blivit för jobbigt. Men, nu gick jag förbi och till kassan. Väl där så ser jag att det mesta av maten innehåller saker jag inte kan äta; brieost, getost, salami osv.. Aja, det fanns två alternativ som jag kunde välja på men jag frågade om en av de där mögelostsåserna varit uppvärmd/kokad. Då frågar han i kassan genast: Är du gravid?
Ja svarade jag och då berättade han vilka grejer jag kunde äta, att han hade fryst salamin flera dagar osv.. Jag vart så imponerad av honom! Han kunde verkligen sina grejer. Och när jag berömde honom sa han att det fanns en anledning till att barnavdelningen var så populär, han måste kunna detta för att behålla sin kundkrets. Jag tog ändå ett av alternativen som jag visste va helt tryggt för bebisen i magen men hur som helst så vart jag rejält imponerad! Vilken service för gravida kvinnor!

1 kommentar: