måndag 3 oktober 2016

Blodtrycksfall.

Imorse cyklade jag till jobbet som vanligt. Njöt av att inte bli svettig för en gångs skull, jag frös faktisk. Riktigt längtat efter att få känna den där kyliga luften, få sätta på sig vantar och andas in morgonluften i lungorna. Är så varm nu som gravid så att få frysa lite var bara skönt!


Kom till jobbet och allt var frid och fröjd, pratade med kollegorna och helt plötsligt så känner jag hur jorden under mig försvinner. Jag blir jätteyr, kallsvettig och illamående på en gång. Benen blir som gelé och som tur var hann jag sätta mig på en stol innan jorden försvann helt. Oerhört läskigt och obehagligt. Pratade med barnmorskan efter nån timma för yrseln och känslan i benen gick inte över, men hon sa att det var normalt. Antagligen ligger bebisen och trycker mot pulsådern ibland och då kan man få sånna blodtrycksfall.


Obehagligt iallfall! Sånt vill man ju inte få om man sitter på cykeln eller kör bil...


Men, efter lunch började jag känna mig som mig själv igen,, även om jag har kvar en envis huvudvärk efter det där, men att jobba med huvudvärk har jag blivit van vid nu så det går bra. Vill bara att det ska vara tisdag nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar