tisdag 14 juli 2015

Lång.

Efter en lång paus härifrån ska jag lägga in ett litet livstecken. 2,5 veckor kvar till semester och jag tror inte att det finns nån som kan förstå hur mycket jag och D längtar. Vi är SÅ trötta! Jag tror att livet har kommit ikapp oss. Efter min examen, dubbeljobb i två år och sen efter ett misslyckat IVFförsök så säger kropp och hjärna ifrån. Jag hinner inte komma ner i varv på kvällarna utan känns som att hjärtat slår alldeles för fort hela tiden = stress? När vi kom hem från jobbet i måndags sa vi till varandra att "när man kommer hem på måndagen och är trött som om det vore fredag så är det dags för lite semester va?" Vi är helt slut båda två.

D har massor på jobbet, jag har massor på jobbet. Detta gör ju att dagarna går fort men också att det är ett ständigt stresspåslag för båda två har extra ansvar under sommaren och är ensamma om ansvaret på våra jobb, något vi gärna tar annars, men just nu hade lite extra stöd suttit fint faktiskt. Förra veckan fick jag 3 sjukskrivningar och 1 uppsägning i knät, chefen är på semester vilket gör att jag får ta detta. Då personalläget på mitt jobb redan är skört under sommaren blev detta en svår nöt att knäcka. Helt plötsligt stod jag med 53 pass fram till augusti som är helt utan personal..vad gör man då? Trollar? Nu är jag nere på 40 pass i alla fall. Svårt när jag har patienter att tänka på och inte bara kan sätta in vem som helst, det måste vara kvalitet på vården också ju! Jaja, 40 pass och nedräkning.. 13 arbetsdagar innan semester..

Barnlösheten då? Jo den finns där hela tiden..och som alltid är vissa dagar svårare än andra. Men, i september drar nästa IVF igång och fram till dess försöker jag bara vara, vilket faktiskt gått riktigt bra! Visst, dagarna innan mens tänker man ju automatiskt på det mer, men annars går det rätt bra att koppla av och koppla ner. Unnar mig ett glas vin på helgen om jag vill, äter inga extra vitaminer (dessa är en ständig påminnelse om att vi inte har barn, konstigt kan tyckas för vitaminer behöver vi ju ändå, men just dessa tabletter skriker barnlös till mig, därav pausen nu), vi har planerat in flera roliga saker under sensommar/höst som vi kan göra då vi inte har barn och vi försöker se positivt på framtiden. Barnlösheten finns där hela tiden, men den är hanterbar just idag i alla fall. 

Då vi inte har semester så försöker vi ta tillvara på kvällar och helger lite extra nu. Bilden är från helgens mysiga utflykt till Askersund. Har du inte varit där så åk dit! Så idyllisk sommarstad med så många mysiga butiker, god glass och egen chokladtillverkning. Helt fantastiskt! En glass och promenad längs vattnet med den jag älskar mest..så bra! Rena rama semesterkänslan för någon timma.. :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar