tisdag 21 juli 2015

Norrlandshelg.



Fantastisk utsikt från en restaurang utanför Söderhamn.
Så god mat och så fint!


I helgen som var åkte vi upp till mina föräldrar. Då det är drygt 50 mil dit är det ingen vanlig helgutflykt direkt. Men, då en av mina vänner gifte sig i lördags tog vi bilen upp för en snabb visit vid norrlandskusten. Kom upp tidigt på fredagskvällen och hade en fantastisk kväll med mina föräldrar. Grillade och satt i lusthuset, åt och samtalade medan solen gick ner.
Lördagen ägnades åt ett vackert bröllop och på söndagen var det dags att sätta sig i bilen igen.


Jag avskyr att bo långt ifrån mina föräldrar. Det blir svårare och jobbigare att säga hejdå för varje gång vi är där tycker jag. Jag skulle så gärna vilja bo nära och kunna umgås mer. Men, nu är det som det är och jag är väldigt tacksam för de stunder vi får!


Jag har fått nytt jobb! En tillsvidareanställning. SÅ skönt! En pusselbit i livet på plats; fast jobb! Börjar 1 september, ska bli så himla kul! Först lite efterlängtad semester bara, 8 arbetsdagar kvar!








Tidig morgon i Örebro,
på väg till jobbet med en stor kaffe i handen.

2 kommentarer:

  1. Skönt att en pusselbit föll på plats!!
    Vet de låter så sjukt clychigt.
    Men samma vecka som vi skulle köra igång med IVFEN så föll så många pusselbitar på plats i vårt liv. Min sambo fick äntligen jobb och jag blev plötsligt avdelnings ansvarig efter 3 års kämpande för att få ta mer plats på jobbet. Och mitt i detta fick man hålla hemligt art man skulle göra en IVF. Och efter 3års kämpande, tårar, besvikelse, sorg och lite lycka så fick vi äntligen vårt efterlängtade plus.
    Går snart in i v.20...ska berätta för chefen när han kommer tillbaka från semestern. Ska bli skönt att inte hålla det hemligt mer.
    Hoppas så på er!!! Snart får ni väl köra igång med IVF nr 2 va??
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vilken resa ni gjort! Tack för att du delade! Grattis till er graviditet! Stort! Ja, nästa mens kör vi..så om ca 4-5veckor börjar nästa försök :) kram

      Radera