onsdag 2 september 2015

Ivf 1:2

Ja..nu är vi där vilken dag som helst. IVF, försök 1, del 2. Första försöket, i maj, fick vi ju avbryta så nu när vi börjar igen räknas det fortfarande som vårt första försök.

Höjd dos av Puregon (?) detta försök, till 150 enheter varje kväll. Får se hur kroppen reagerar på det.


Hämtade ut alla paket med mediciner igår och kom på att jag hade helt glömt bort hur mycket det var. När apotekskvinnan frågade: Ska du verkligen ha allt detta?! Svarade jag med ett litet skratt: Ja, allt det där ska in i min kropp för att ett barn förhoppningsvis ska vilja bli till inne i min kropp.
Otroligt blev hennes svar.

Vi har faktiskt lyckats denna sommar att inte tänka på den här resan så mycket. Jag har för första gången på 3 år inte haft en tanke på ägglossning och inte räknat dagar till mens (eller ens så mkt som hoppats på en graviditet). Vi har verkligen fått pausa under sommaren, eller pausa, vi har levt som "vanligt" utan barnlösheten hängande över oss som ett tungt ok. Det har varit oerhört skönt.


Nu ska vi dock på att igen, IVFproceduren, och det känns okej. Har inga större förväntningar, tänker att det är mest troligt att det blir som förra gången att vi får avbryta mitt i. Det får vi se..nu väntar vi bara på mensen.

1 kommentar:

  1. Är snart i startgroparna vi med, torde vara cirka 1,5 vecka kvar. Nu ska de va vår tur! <3 Jag håller tummarna för oss! Kram

    SvaraRadera