söndag 20 september 2015

Slut.

Ja nu är resan slut.

I torsdags tog jag blodprov för att se om hormonvärdet sjönk som de ville, och det gjorde det. Skönt! Ny tid bokades till lördag.

Vi åkte in på lördagen för att ta prover och även göra ett ultraljud för att se hur det såg ut. Vi kommer in, tar provet (som tas av en väldigt osäker undersköterska. Ett tag funderade jag på om jag skulle erbjuda henne att jag kunde ta provet själv för hon såg så rädd ut). För att sen få träffa läkaren. Undersökningen visade att mina äggstockar va över 10 cm stora och fullt med vätska omkring. Det enda läkaren sa under tiden va "ojoj, Frida har du inte ont?" Och jo, ont har jag ju..men inte för ont.. Hon sa iaf att vi skulle vänta på provsvaren, om värdet låg under 10000 skulle vi fortsätta surfa men låg det över skulle vi avbryta. Då värdet låg på 11000 på torsdagen kändes det ändå hoppfullt.

Men, vi borde ha lärt oss vid det här taget att det som kan gå fel för oss går fel..så när läkaren ringde och sa att värdet på något mystiskt sätt hade stigit till 15000 så visste vi att här tar denna del av resan slut...

Vi får fortfarande ta orgalutran på kvällarna för hon vågar inte att vi ägglossar allt på samma gång utan kroppen får lite hjälp att stanna upp.

Är så ledsen..och mår samtidigt så fruktansvärt dåligt i kroppen. Jag måste ringa kliniken imorn..min mage är så galet stor. Igår fick jag såna kramper att jag nästan ringde ambulans, hade så vansinnigt ont. Idag är magen ännu större och jag är andfådd hela tiden  och har ont bakåt ryggen och är öm i hela magen.

Vågar vi testa en gång till!? Den här gången har varit en sån påfrestning på kroppen.. mycket att fundera på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar