måndag 30 november 2015

December.

Nu är december här igen, och som jag älskar det! Jag är en riktig jultjej som älskar julen och allt runt omkring. Julklapparna ligger inslagna bredvid vår gamla sockerlåda och skapar riktig stämning. Stjärnan i fönstret lyser så fint på morgonen när man kommer ut i vardagsrummet nyvaken från sängen. Lussebullarna hann jag baka i söndags, efter att ha gått på julmarknad i gamla Wadköping där de hade en kör som sjöng julsånger..ja ni hör ju. Jag är en riktig sucker för stämning!


Något annat som är så härligt med december är att den 1 december så blev jag och min älskade D ihop och i år är det 5 år sedan vi träffades. Igår när jag kom hem efter att ha jobbat över sent, så stod D i köket, hade tänt ljus i hela lägenheten, och så lagade vi maten vi åt den 1 december för 5 år sen. Så mysigt, en hemmadejt är perfekt på en måndag! Och sen kan man slappa ihop i soffan resten av kvällen, spela spel och se en serie.


Ikväll (därför vi firade igår) ska vi hjälpa våra bästa vänner att flytta. De har köpt det finaste huset man kan tänka sig ungefär, vi är såå glada för dem, det ska bli en ren glädje att flytta in i huset åt dem. De kommer få det så bra där! 


Nu är det dags att ta tag i arbetsdagen också, ska på utbildning på förmiddagen och hela dagen imorgon så första timmarna av idag har bestått av att förbereda eftermiddagens lista av allt som måste hinnas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar