fredag 20 november 2015

Mens och framtidstankar.

Ja det verkar som att mensen startat. Om det är så, då har jag haft en cykel på 28 dagar vilket inte har hänt sen vårt första missfall i princip..missfall och hormonbehandlingar har stört min cykel väldigt, den har brukat legat runt 32-36 dagar, någorlunda regelbunden har den varit också, men längre än vad jag är van vid. Så, jag är bara glad att den vill vara 28 dagar just den här månaden.


Sen har vi dessa tankar på framtiden. Vad gör vi nu? Vågar vi testa IVF igen? Vad gör vi om vi inte vågar? Detta är frågor vi har funderat på och ska fundera på fram till efter nyår då vi ska ringa och få träffa våra IVF-läkare igen. Första tiden här efter vår förra behandling har jag tänkt att jag aldrig kommer våga igen, inte vill utsätta min kropp för den påfrestningen igen...




Igår på Nyhetsmorgon pratade dem om IVF, rekommenderar er att söka upp det klippet på TV4play, 6 minuter kort men väldigt bra! De fick en fråga som i princip handlade exakt om det vi gick igenom. En kvinna som blivit extremt överstimulerad och fick ligga inlagd och bli tömd på vätska osv, precis som jag. Denna kvinna visste inte om hon skulle våga igen. Det läkaren och barnmorskan sa då är att detta är extreemt ovanligt, de förstod hennes oro men uppmuntrade henne att försöka igen. Deras svar till henne gav mig sånt hopp. Kanske vågar vi försöka igen?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar