torsdag 7 januari 2016

Ledig mitt i veckan.

Igår hade vi ju en ledig dag mitt i veckan. Så skönt! Vi vaknade upp till en solig men kall dag. Drog på oss massa kläder och gick ut på isen en sväng. Bilden är från när vi var på väg hemåt igen, kalla med rosiga kinder.


Min fina man på trettondagen.
Idag är det ännu kallare, men det snöar och är så fint ute! Jag och en kollega tog en promenad på lunchen, krispigt kallt men underbart. Det ger så mycket energi att ta sig ut mitt i arbetsdagen, få lite dagsljus och energi till eftermiddagen.
Det är såå skönt att jobba när det inte är några barn på skolan. Alla barn börjar nästa vecka så det är bara jag och några till på plats. I måndags och tisdags var jag i princip ensam och hjälp vad jag hann jobba undan mycket då. Hunnit rensa på kontoret, göra iordning alla papper och få bort gammalt skräp osv. Så skönt! Bra start inför terminen som ligger framför. Skönt när man hinner jobba klart utan att bli störd som jag annars blir hela tiden när skolan är igång. Både mejl, telefon och besök på kontoret har det varit väldigt lite av dessa dagar och det har varit så skönt. Men, det blir bra på måndag när skolan är igång som vanligt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar