tisdag 5 januari 2016

Jul och nyår.

Berget där mina föräldrar bor.
Bilden tog min lillasyster
på julaftonens eftermiddag.


Jul och nyår har passerat. Julen 2015 var helt magisk. Så tacksam för familj och vänner. Är det något denna tid gett mig så är det en enorm tacksamhet. Tacksamhet över allt det goda i livet vi har. Vi har varandra, vi har familj och vänner runt omkring oss. Vi har allt vi behöver och mer ändå. Denna jul blev detta än mer kännbart då vi spenderade en del tid på flyktingförläggningen i mamma och pappas by. Vi fick höra historier som man önskade inte var sanna. Se barn som var skadade av bomber som fallit, möta familjer små bebisar som fötts på en gummibåt. När man får möta detta och samtala med dessa människor, då blir man enormt ödmjuk och tacksam för allt vi har. Vi fick vara där en stund, dela ut julklappar och samtala med de som bor där. Vi hade även med oss kläder och skor som vi fick lämna till en av killarna som har hand om klädutdelningen. Den killen kom hem till oss på julafton också, så roligt!


Önskar så att jag kunde fått stanna längre, lära känna fler av flyktingarna och hjälpa till mer..hjärtat värker när jag tänker på det. Det finns så stora behov!


Men, efter jul behövde vi åka hem då David skulle jobba mellandagarna. Så vi åkte hemåt. Jag var ledig mellandagarna och fick verkligen vila ut ordentligt. Gå promenader i sol och 5 minus, bästa! Träffa vänner osv.


Nyår spenderades hos våra bästa vänner i deras nya hus ute på landet. Så mysigt!


2015 avslutades med en enorm tacksamhet för livet och en ödmjukhet över det liv jag får leva. Det hade lika gärna kunnat vara jag som satt på gummibåten bort från bomber..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar