tisdag 8 mars 2016

Ditten och datten.

Längtar efter solen. (bilden är från förra helgen. På andra sidan vattnet ligger vårt hus, dock utanför bild, det är så härligt att ha nära ut till natur och vatten)

Har en mellandag på jobbet då det inte är så mycket att göra. Rektorn sitter i möten hela dagen och då blir det lugnare för mig. Skönt med en dag när man hinner med att rensa i pärmarna och få bort högen av "göra-när-jag-hinner-papper".

Fick nya ordinationspapper på posten så nu är allt redo för en ny IVFstart också. Får se om vi hoppar på nästa cykel eller väntar en månad till, vi ska ju ut och resa i april så det beror lite på när nästa mens kommer om vi hinner nu eller inte. Men, ägglossning nu i helgen som var så det är ju ett tag kvar till mens om den håller sig till schemat. Kommer den när den ska så hinner vi, men blir den några dagar sen som min cykel har en tendens att bli, ja då får vi vänta en månad till. Återstår att se helt enkelt.

Nu blir det lunch. Läste nånstans att på tisdagar runt lunch är de flesta svenskar som mest olyckliga för då känns helgen så långt borta (enligt artikeln så var måndagar helt okej för då levde man fortarande på energin från helgen som varit)..stämmer det tro? Inte idag i alla fall, för min del, jag lever fortfarande på vår helg och på tisdagar jobbar jag tillsammans med förskolornas administratör så då har jag en kollega också, tisdagar är bra i mitt tycke! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar