torsdag 2 juni 2016

IVF2

Ja hörni. Det går inte så bra det här. Igår hade ca 10 nya äggblåsor dykt upp så helt plötsligt är jag återigen på gränsen att bli överstimulerad med nästan 25 äggblåsor och kroppen mår inte bra. Jag är livrädd för att bli sådär sjuk som jag va i höstas..

Igår rann tårarna hela dagen. Idag också. Jag är orolig, besviken, arg, rädd och allt på samma gång.

Imorn ska vi tillbaka. Blodprover. Ultraljud. Och sen är det helg med röd dag på måndag. Det ställer till det för oss kan jag säga..kommer behöva "surfa" som de försökte med i höstas. Och då slutade det med att jag blev fruktansvärt sjuk. Så det här känns verkligen inte bra.

Får återkomma med bättre inlägg när jag vet mer. Just nu är jag bara ledsen. Allt såg ju så bra ut i måndags och på 2 dagar förändras allt och nu är jag sjukskriven och kan bara be att det ska gå bra..att min kropp ska orka.

5 kommentarer:

  1. Känns ju ganska kasst att de planerar in dig så risken finns att du hamnar så här vid långhelger för det är ju verkligen inte med tanke på hur du mått innan :( Jag var bara lite överstimulerad efter mitt och det var verkligen inte roligt så kan bara föreställa mig hur du hade det. Håller tummarna för att det går bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Nej precis, tack och lov så gick det ändå bra denna ggn. Tack för tummar och kommentar! ♡

      Radera
  2. Det är inte lätt med denna jäkla ivf..suck..hoppas det går bra för dig. Att kroppen orkar. Jag blev överstimulerad med 11(!!!) blåsor, håller tummarna för att din kropp tar de bättre så ni får ett fantastiskt äggplock med goda resultat. Förstår dina känslor men håller tummen! Men om du behöver in på måndag håller dem inte öppet då? I Falun har dem om de behövs å hamnar på helgdagar även om det inte är deras önskan..men kroppen går inte att planera helt å hållet. Lycka till!! ❤🍀 Jag tar en paus tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är verkligen inte lätt.
      Det är så dumt här i Örebro för de håller inte öppet alls utan här får kroppen anpassa sig efter dem istället för tvärtom. Tack för dina ord! Tänker på dig! Kram

      Radera