måndag 15 augusti 2016

Milstolpe

En av milstolparna är nådd! V 13 (12+0) är äntligen här! Missfallsrisken sjunker och massor med spännande saker händer med bebisen nu. Nu kan till exempel bebisen höra våra röster och andra ljud, helt otroligt! Tänk att den kommer känna igen våra röster när den föds..alltså, det är så mycket som är helt fascinerande med hur detta fungerar. Snacka om att en bebis är ett mirakel! Allt som måste fungera in i minsta detalj, jag är oerhört ödmjuk i denna process, känner verkligen att allt som sker nu är bortom min kontroll och jag är så glad för varje dag som det får gå framåt.

Börjar må bättre och bättre, illamåendet gör sig fortfarande påmint varje dag men annars mår jag bra tycker jag. Kaffe får jag fortfarande inte i mig och ryggen gör galet ont ibland och tröttheten, tröttheten alltså! Sover gärna en stund på eftermiddagarna. Men de där växande brösten som man läser om i alla appar och överallt, de väntar jag fortfarande på.. :)


Imorn är det besök hos barnmorskan igen, ska bli kul. Har några frågor jag ska ta med henne också så det blir skönt att få komma dit för sen dröjer det ju några veckor innan nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar