onsdag 17 augusti 2016

Barnmorskan.

Igår var jag hos min barnmorska, andra delen av inskrivningssamtalet kan man säga. Vi pratade en stund om mående osv. Jag kommer även vara med i en studie om kvinnors förlossningar och vad som ev sker om man får bristningar/komplikationer efter osv, så vi pratade en del om detta. Sen blodtryck, vägning och  massa prover. Jag har ännu inte gått upp nåt i vikt, skönt, misstänker att illamåendet och kräkningarna har en del med det att göra. Jag började ju dock på +5 kilo efter behandlingen i och med överstimuleringen så vet inte hur jag ska räkna riktigt, men känns bra att inte ha gått upp allt för mycket än i alla fall.


Allt annat såg bra ut, får svar på proverna om några dagar. Nu blir det ju inget mer besök förrän i v 18-20 där någon gång så nu är det några veckors väntan igen.


Tröttheten är värst nu, hjälp vad jag är trött! Har inte känt mig såhär trött på hela graviditeten, kan tänka mig att det beror lite på att jag hade semester/var sjukskriven de första veckorna och hade lugnare i livet helt enkelt. Nu jobbar jag heltid och vardagslunken är igång igen och då blir tröttheten mer märkbar också.


Börjar mer och mer inse att detta kanske är på riktigt?! Jag ska bli mamma och min man ska bli pappa. Helt otroligt. Vi gick en promenad igår och pratade om framtiden med bebis, målbilder och drömmar..spännande tider nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar