tisdag 23 augusti 2016

Status.

Status just nu är att jag mår helt okej ändå. Tröttheten håller i sig och är rejält jobbig under arbetsdagarna, svårt att hålla fokus en hel dag, men jag kämpar på. Illamåendet kommer och går men jag har inte spytt på ett bra tag nu, även om det är nära ibland.. Ryggen är mycket bättre, så glad för det! Visst, går jag mkt eller står upp länge känner jag av den, men är jag noga med att byta ställning ofta så går det riktigt bra.

Vi är nu inne i v14 (13+1) och tiden går sakta nu tycker jag..väldigt sakta. Men, det går väl i perioder det här, med hur tiden känns, försöker tänka att vi för varje dag som går kommer närmare målet. Längtar till rutinultraljudet väldigt mkt, får dock snällt vänta ytterligare några veckor på detta. Vi är ju i alla fall på väg! Det är stort! Och jag är även glad att det är några månader kvar, det är alldeles för mycket tankar som måste landa, saker som måste fixas och känslor som ska landa innan vi blir föräldrar, roliga saker förstås! Men jag är väldigt tacksam att vi får några månader på oss att ställa oss in på vad som kommer att ske, även om det inte går att sätta sig in i i förhand..


Rädslorna kickar in ibland, att det inte ska finnas nåt längre, att det hänt nåt, men försöker vara lugn och tänka att det går bra, att det måste gå bra. Magen växer ju i alla fall! Börjar se gravid ut nu med min lilla kula, känns överväldigande att jag får gå med en liten kula på magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar