måndag 26 september 2016

B12, massage och fladder.

Ja ni, kroppen alltså! Tog ju prover hos läkaren när jag var där sist, fick svaren i fredags. Mitt B12 ligger tydligen lågt så läkaren ville ta fler prover så idag var jag till labb på morgonen. Googlade lite på vad B12brist innebär och det är inte alls bra, fostrets tillväxt och utveckling kan påverkas väldigt negativt. Men, jag försöker att inte oroa mig för mkt, jag tänker att hade det varit brist på B12 hade hon ju ringt när provsvaren kom och inte skickat dem på brev. Försöker hålla mig lugn och glad ändå och tänka att B12provet var lågt och att det inte någon brist (än). Får se vad de nya proverna säger. Men, jag längtar ju inte mindre till ultraljudet nu..8 dagar kvar.


Vecka 19 nu..helt otroligt! Mår faktiskt väldigt bra nu måste jag säga. Visst, trött och huvudvärk men det funkar. Jag var på massage i lördags och huvudvärken släppte något efter det, dock känns halva ryggen som ett öppet sår men det förberedde massören mig på. Förutom ryggen nu då så mår jag bra. Orkar röra på mig mer och har mer energi till livet. Nu vill jag bara se vår lilla bebis och se om allt är bra. Jag hoppas verkligen det, av hela mitt hjärta.


Jag har känt små små fladder några ggr men osäker på om det är bebisen, väldigt svårt att veta tycker jag. Dock är det där fladdret på samma ställe varje gång och det häftiga var att igår när mannen klappade på magen så fladdrade det till igen, så jag hoppas det är bebis som börjar göra sig till känna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar