onsdag 28 september 2016

B12brist

Här har ni en gravid kvinna med B12brist. Läkaren ringde nu och berättade svaret på proverna som jag tog i måndags. Skönt med snabb återkoppling! Jo, B12 hade sjunkit ytterligare nu så nu ska jag äta B12 så det står ut genom öronen. Bebisen ska det dock inte vara någon risk med för den äter allt mitt B12, utan det är en större risk för min egen del än så länge enligt läkaren, känner dock att det är väldigt skönt att vi ska på ultraljud om 6 dagar för att få se hur bebisen mår.


Nu ska jag äta flera tabletter med B12 om dagen för att få upp B12 och om en månad ska vi ta om proverna för att se om jag kan tillgodogöra mig detta eller om det fortsätter att sjunka. De kan inte förklara varför jag har brist då jag inte är vegan eller inte är glutenallergiker osv. Men, nu är det alltså ordinerat B12 och järntabletter då B12brist ofta leder till blodbrist på sikt..


Ja kära nån, det är inte bara att vara gravid, det händer en hel del i kroppen helt klart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar