torsdag 8 september 2016

Långsamt.

De senaste veckorna har känts så extremt långsamma. Att vänta till vecka 12 gick ändå rätt fort men nu går tiden så oerhört långsamt. Jag är ju såklart medveten om att tiden egentligen går exakt lika fort men upplevelsen är helt annorlunda.

Vi fick tid för RUL först 4 oktober, då är vi i v20 vilket känns som en hel evighet bort just nu. Jag hade behövt ett ultraljud typ nu.. men, men, det är bara att vänta och hoppas att allt fortsätter som det ska.

Veckans symtom är iaf halsbränna, fruktansvärd huvudvärk och foglossning både i rygg och ljumskar..foglossningen är ingen hit alltså, skulle behöva fler övningar för de jag gör nu räcker inte, jag har så ont. Foglossningen i rygg/skinkor är hanterbar men när den kryper framåt mot ljumskarna kan man ju knappt röra på sig.

Så, slut på klagostunden. Jag är i grunden oerhört tacksam över att få vara med om detta, att få vara gravid, få känna alla dessa symtom och få se magen växa så sakteliga. Det är mäktigt! Känner små små fladder i magen på kvällarna, vet ju inte om det är bebisen då det är väldigt tidigt men det är på samma ställe och samma känsla varje kväll..väldigt spännande iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar