onsdag 28 december 2016

Vecka 32

Vi är nu inne i vecka 32 och jag känner mig tung och trött. Jag känner mig faktiskt rätt färdig med att vara gravid, samtidigt som jag inte vill att det ska vara över riktigt än..ja ni hör ju, delade känslor.

Rent kroppsligt är denna graviditet inte någon dröm direkt, men det är ju så för en del, och jag drog tydligen det kortare stråt här, sånt man inte vet innan och sånt som egentligen spelar mindre roll. Hade jag vetat detta innan hade jag ändå längtat och drömt om barn osv, det stoppar inte kärleken och längtan efter bebis. Sen gör det hela processen mindre glittrande och glänsande, men nu är det bara 8 veckor kvar och då får det vara såhär helt enkelt.

Har fått nåt som heter "restless legs", på kvällarna kryper det nåt enormt i benen. Känns lite som att benen vill ut och springa eller få göra av med massa energi. En mindre bra kombo ihop med foglossningen. Enligt barnmorskan har det troligen med min B12brist att göra. Blir det värre ska jag ta prover osv, får se vart det tar vägen, olustigt är det i alla fall och så får jag ligga och sparka med benen i luften när det är som värst. Numera skrattar vi åt alla krämpor här hemma, det är bara att skriva upp på listan och acceptera. Haha, alltså..det är mkt som händer i kroppen kan man i alla fall konstatera.


Då vi flyttar den 4 februari har jag inte boat nåt hemma och vad det kliar i fingrarna att börja göra iordning. Det gör mig frustrerad att bara kunna ha klart saker i tanken och i lådorna här hemma. Ett enormt I-landsproblem, jag vet, men ändå.. Jag vill bara flytta och göra klart nu! Vill tvätta kläder, vika in, bädda säng osv. Men får gott vänta en månad till..och det är ju inte fy skam det heller!

Gick en promenad på lunchen och kollade in rean, hittade såå fina kläder till bebis, nu är inköpen till bebis vad det gäller kläder klara..eller ja..det är svårt att stå emot de där gulliga kläderna men vi har det vi behöver till en början i alla fall så jag ska försöka satsa på kläder till mig nu istället, amningsbh osv.. nu blir det några timmars jobb innan jag får åka hem och lägga upp mina trötta ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar