måndag 16 januari 2017

Ny vecka och besiktning.

Välkomnar vecka 35 och inser att det är lite drygt 5 veckor kvar till BF...vad hände?! Helt otroligt!

Jobbar 75% och är väldigt tacksam över att få lite kortare dagar såhär på slutet av graviditeten.

Jag har fått några bristningar på magen denna vecka som inte funnits förut, gissar att det börjar bli tight nu, små lila sträck på magen, och det är ju bara att acceptera.
Annars är mina ben värst, restless legs gör ONT nu. Nätterna är inte roliga, lyckas jag somna innan den värsta smärtan kickar in, då brukar det gå bra, men, kickar rastlösheten in är det omöjligt. Då får jag gå upp och vagga runt, massera lite och bara försöka härda ut. Ofta om jag går runt blir det bättre några minuter och hinner jag lägga mig och somna innan det kommer tillbaka kan jag få sova.
Foglossningen blir värre också, men så är det ju på slutet, ryggen är tröttare än innan. Jag går lååångsamt nu och känner mig rätt tung.

Har hittills gått upp 10 kg och kommer väl landa på 15 kanske?! Känns ändå helt ok med tanke på hur pass lite jag kunnat och kan röra på mig under hela graviditeten. Jag LÄNGTAR så efter att gå en promenad.



Idag hade vi besiktning av vår nya lägenhet, och det kändes såå bra! Både jag och mannen sa att vi redan kände oss hemma, det blir så fint allting! Några grejer som ska åtgärdas innan flytt, lite sprickor osv men det såg besiktningsmannen också så det blir inga problem. Som vi längtar nu! Om 2 veckor får vi nycklarna och sen kan boandet börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar