måndag 16 januari 2017

Kläder.

Fjantigt kanske, men som jag längtar efter mina vanliga kläder! Jag längtar efter kostymbyxor, skjorta, chinos, ett par snyggt sittande jeans, en fin stickad tröja, jeansskjortan..alltså..jag längtar så efter att få klä mig stiligt på jobbet, är så trött på mina gravidkläder nu! Det trodde jag aldrig, när jag förut legat och googlat mammakläder och längtat efter dessa, att jag nånsin skulle längta efter mina vanliga kläder, men nu kan jag riktigt sukta efter vanliga kläder. Jag jobbar ju på Rådhuset, mitt inne i stan, och vi har förvisso inte klädkod på jobbet, men jag längtar efter att se presentabel ut. Att slippa mammajeans, t-shirt och en kofta över (nog för att det är väldigt fint i sig, verkligen, men efter 7 månader av detta börjar jag bli lite less).

Sen är det ju så också att mammakläderna sitter sämre och sämre ju mer magen växer..och färre och färre av tröjorna orkar över magen.. :) Min mage ligger precis på medellinjen och följer sin kurva, så jag är inte större än "vanligt", gissar att de flesta höggravida kvinnor känner det svårare att klä sig sista veckorna av graviditeten.

Föresten, när räknas man som höggravid egentligen?

1 kommentar:

  1. Jag tycker iaf att vi lätt kan räkna oss som höggravida nu, men frågan är när man börjar kalla det det? Ingen aning :) Känner mig precis som du, nu är det knappt att mammakläderna funkar, längtar tills jag kan ha min vanliga garderob.. hoppas man inte blir en sån som har som en gravidmage kvar en månad efter, det är ju så olika! Nu har ju jag gått upp ca 13 kilo så det är lite mer än du men vi är ju ändå lättviktare så borde kunna ha en del plagg hyfsat snart kan man tycka..? Hoppas går ju ;) Vet knappt vilka kläder jag ska packa i bb-väskan för vet ju inte vad jag kommer kunna ha. Inte lätt med det praktiska alltid! Trevlig helg :)

    SvaraRadera