söndag 8 januari 2017

Vecka 34

Vecka 34 och den här blivande mamman börjar känna sig rejält gravid. Sammandragningar och "mensvärk" har dagen börjat med idag. Ska till läkaren kl 14.00 och hoppas nog ändå på att få bli sjukskriven på några procent för nu är kroppen inte med mig längre. Restless legs kommer numera varje natt, först när jag ska somna tar det minst en timma innan jag somnar, sen när jag vaknar och behöver gå på toa är de där igen och då tar det minst en timma till innan jag kan somna om. Detta innebär zombieläge på jobbet, vilket inte är bra varken för mig eller för mina kollegor. Sen att sammandragningarna blir fler och starkare, samt foglossningen..nu är jag inte kaxig längre.

Varit hemma hos mamma och pappa över trettonhelgen, haft en fantastisk helg, så tacksam! Kändes som att både jag och mannen kom ner i semesterläge på en gång och bara njöt av att vara lediga. Då jag är rätt orörlig har vi mest varit hemma och inne men det har varit fantastiskt ändå. Precis vad vi behövde!

Vi fick så fina paket till bebis. Mamma och pappa hade sagt innan att vi inte behövde tänka på "inredning"  till spjälsängen, att de skulle ordna det, och OM de hade! Vi fick madrass, bäddmadrass, täcke, kudde samt påslakan till spjälsängen, allt så fint och med fin kvalitet. Sen hade de köpt de sötaste kläderna och en mjuk, mjuk filt också. Sen kom min moster förbi med lapptäcken som hon hade sytt, de var helt fantastiskt fina och kommer bli perfekt att ha med på våren och sommarens utflykter. Känns mysigt att ha lite saker som är hemmagjorda, känns värdefullt och fint, vet att mannens mormor sitter på kvällarna och stickar en filt av "mormorsrutor" i fina färger, ser fram emot att se det resultatet! Mannens mamma har lovat att sy ett babynest också, det har hon gjort till de andra barnbarnen och deras babynest har blivit såå fina! Nån dag här snart ska vi gå och välja tyger till det.

Om 3 veckor flyttar vi äntligen in i vår nya lägenhet och då ska det boas! Jag har tvättat alla bebiskläder, lakan osv så att allt det är klart. Har tvättat vagnen och gjort den redo. När vi väl kommer in i lägenheten är det bara att flytta in och boa. Åh som jag längtar! Det vi har kvar att köpa till bebis är en skötväska och adapter till vagnen så att vi kan fästa babyskyddet i vagnen, sen är allt inköpt/fått/lånat och redo. Känner mig faktiskt väldigt redo för bebis, både mentalt och med saker osv. Mannen och jag längtar nåt enormt efter att få börja livet som föräldrar. Sen njuter vi av de här sista veckorna också, det är faktiskt sista veckorna i livet som vi är bara vi..en stor förändring väntar, och vi har ju inte någon aning om hur allt kommer bli, men vi är redo för förändringen och ser på den med stor spänning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar