söndag 5 februari 2017

Flytt.

Att göra en flytt i vecka 37 är inget jag rekommenderar. Men vi hade inget val så det var bara att göra! Jag har ont precis i hela kroppen, haft extrema sammandragningar och förvärkar, men nu är vi på plats! Mannen har varit en sån enorm hjälte verkligen! Jag är så stolt och så tacksam att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen..

I onsdags fick vi nycklarna, bara den känslan! Vårt första egna hem, alltså, som vi köpt själva. För pengar vi jobbat hårt för och sparat ihop helt själva..mäktig känsla! Direkt när vi fått nycklarna åkte vi med färg och pensel och målade sovrummet, det blev såå fint!

Sen åkte vi till Ikea och kollade garderobsinredning då nya stället innebär en stor och härlig walk in closet. Bara en sån sak liksom!

Sen har vi packat och packat. Mannen har jobbat på dagarna och mellan vilopauserna har jag packat..på kvällarna har vi packat in saker i bilen för att åka in  till lägenheten och packa upp lite..men igår, lördag,var det på riktigt..

6 st starka kompisar kom hem till oss och hjälpte mannen att flytta hela vårt gamla hem till vårt nya..och snabbt gick det! 2 lass senare var gamla lgh tom och den nya full av kartonger och möbler huller om buller. Vi la oss sent efter att ha packat upp så mkt vi bara orkade...

Det stora som gick upp för mig igår var att jag hela tiden tänkt "Först flytt sen bebis" och det har varit en väldigt skön tanke på nåt vis..nu helt plötsligt är flytten avklarad vilket innebär att nästa stora sak som händer är Bebis!! Ojojoj.. och det blev så verkligt igår när spjälsängen kom upp bredvid vår säng..alla bebissaker har ju stått i kartonger så det har inte funnits några synliga bevis (förutom min stora mage) att det ska komma en bebis i gamla lgh..men nu står det lite mysiga bevis överallt och talar om vad som komma skall..

Idag fortsätter vi packa upp och göra vår nya lgh till ett hem..ett hem som ska få plats med en till familjemedlem! Ja, jag gråter lite över detta..stora tårar av förväntan och tacksamhet. Vi har lämnat det gamla bakom oss nu och går in i det nya och något väldigt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar