måndag 23 januari 2017

Gravid vecka 36.

Det börjar närma sig slutet på detta kapitel i livet. En graviditet. Man är gravid väldigt länge ändå, tycker ni inte det? Känns som att jag glömt bort hur det är att inte vara gravid. Veckan innan midsommar fick vi veta att vi väntade vårt lilla mirakel, veckorna innan dess hade gått åt till sprutor och behandling..så jo, det är väl inte så konstigt att det känns som en lång period, eller hur?! Något som ändå är fascinerande är att det är så olika faser genom graviditeten hela tiden. De första veckornas ständiga oro för missfall, tystnaden och oron efter vecka 12 fram till dess att man fick se och känna miraklet som växer där inne, den härliga perioden från vecka 18 och framåt när det börjar synas, man känner bebisens rörelser och man mår rätt bra ändå..till de tunga sista veckorna där man mer och mer längtar efter att få se vem som bor där inne samtidit som man är lite nervös för förlossning och första sköra tiden som förälder.

Fascinerande ändå! 40 långa veckor, ja ännu fler för oss IVFare som är så medvetna om hela processen innan också.

Jag är nu i vecka 36 (35+1) och har alltså en dryg månad kvar till BF. Idag ska vi till barnmorskan för att se hur den lilla ligger, tror inte att den har fixerat sig än, känns inte så, men vad vet jag?! Jag vet ju inte hur det ska kännas... :) Bara en sådan där gnagande känsla av att den inte har lagt sig till rätta än, men ingen blir gladare än jag om jag har fel!

Visst tänker jag mycket på förlossning nu men vi har ju den lilla detaljen "flytten" att klara av innan också. Onsdag nästa vecka får vi nycklarna och då drar allt igång, äntligen! Som vi längtat efter detta, vi vill bara komma in nu, få iordning och längta efter vår nya familjemedlem!

Snart börjar ett stort och nytt kapitel i vårt liv..spännande tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar