lördag 25 februari 2017

Snart.

På måndag är det dagen D. Sen om bebis behagar komma då eller senare vet vi ju inte..men spännande tider nu iallafall! Känner av molande värk (som mensvärk) till och från men inget som utvecklat sig till riktiga värkar ännu. Barnmorskan trodde inte att det skulle dröja länge när jag var där i tisdags, bebis låg långt ner i bäckenet och så har jag haft sånna sammandragningar.. men man vet ju inte, bebis kommer ut när den är redo!

Barnmorskan sa att hon tror att bebis väger nånstans mellan 3500-4000 g så det är ingen miniminibebis direkt, haha, men som vi längtar!! Bebisen är välkommen i vilken storlek som helst och vi är så nyfikna på vem det är som bökar runt där inne i magen!

Mannen har vart förkyld några dagar i veckan så då har jag nästan önskat att bebis skulle hålla sig kvar för hans skull, och det gjorde den ju! Men nu är vi laddade för förlossningen när den än kommer!

Idag har vi varit och slängt skrot/skräp, fastän vi rensade så hårt vid flytten fyllde vi hela bilen med skräp. Vart kommer alla grejer ifrån?! Vi har förvisso installerat ett hyllsystem inne i vår walking closet osv så där blev det en del skräp.. men ändå! Skönt att få iväg det iallafall.

Annars försöker jag hålla mig till att göra en lite större sak per dag nu när jag går hemma och väntar. Mannen jobbar ju så man får ju sysselsätta sig själv bäst man kan.. :) Jag har bakat en hel del och fyllt frysen med bröd och godsaker. Nästa vecka ska jag fylla frysen med lite mat (om bebisen inte kommer dvs) är tanken.

Nu blir det lördagsmys i soffan med min älskade man. Försöker njuta av varje dag vi får själva här hemma..det är ju de sista dagarna nånsin i livet som vi är utan barn! Galet och underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar