tisdag 10 januari 2017

Sjukskriven

Igår fick jag träffa en väldigt skum läkare, men, från och med igår är jag i alla fall sjukskriven 25%, så fram till dess att jag går hem på semester/mammaledigt så kommer jag jobba 75% och därmed få lite kortare dagar, vilket känns väldigt skönt. Jag kommer att hinna åka hem och vila/sova några timmar innan det är för sent och det är precis vad jag behöver då kroppen inte orkar med hela dagarna. 4 veckor kvar innan jag får gå på efterlängtad ledighet.

Halsbränna..detta fenomen. Jag har aldrig haft halsbränna innan graviditeten, och nu är den en ständig följeslagare. Samarin och tuggtabletter är mina lifesavers just nu, särskilt på nätterna då halsbrännan är som värst.

Nåt annat som kommit upp nu är att jag börjat kräkas igen. Måste prata med barnmorskan om detta, om det är halsbrännan, bebis som trycker på magmunnen eller nåt..jag kräks minst en ggn per dag och har gjort nu i en veckas tid, väldigt otrevligt i alla fall.

Min kropp gillar verkligen inte att vara gravid..tur att jag ändå älskar det! :) Myser så när bebis rör sig..och nu när jag och mannen kramas så får han känna buffarna mot sin mage också, så roligt! Och så fort mannen lägger sin hand på min mage börjar bebis röra sig, det är som att bebis redan känner igen sin pappas rörelser..älskar det! SNART är bebis ute med oss! Åh..vem är du som bor där inne? Jag är så nyfiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar