lördag 17 oktober 2015

Frisk.

Ja nu är jag så gott som frisk igen. Ena äggstocken är fortfarande förstorad med 2 stora cystor i..men det borde gå tillbaka snart igen. Den andra äggstocken är tillbaka i normalläge. Jag har inte ont längre och kroppen orkar mer än på länge! Har jobbat halvtid en vecka och det funkade fint så på måndag återgår livet till det normala igen. 

Väntar fortfarande på mensen men det där kan jag ju inte påverka så det är väl bara att vänta..

Framtiden då? Jaa..det vi vet är att vi får ringa när vi känner oss redo för nästa försök..och då ska vi börja med ett samtal med läkarna där vi ska försöka komma fram till en lösning för oss.

Börjat läsa in mig så smått på adoption..och andra alternativ. Även om det idag känns avlägset så känns det som att jag behöver förbereda mig på detta..framförallt fundera över vad som känns mest för oss..Familjehem? Adoption? Äggdonation? Leva utan barn?Ja..alternativ finns det ju iallafall.

Men, är glad och tacksam över att vara frisk igen! Dessa 8 veckor har varit så tuffa..fy alltså..och frågan är om det är värt att riskera att det händer igen?! Frågorna är många..svaren få..det är väl bara att vänta och låta tankarna mogna..precis som att vi inte väntat nog länge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar