måndag 14 december 2015

På riktigt

Nu kom mensen, på riktigt, denna gång. 13 december kom den och det var väl bra, hellre då än på julafton iaf.


Igår körde vi vår julkonsert, massa folk och det gick såå bra. Så himla roligt var det! Trötta som få efteråt bara, men bra trötthet. Man har övat och övat i flera veckor och sen tar det en timma och så är det slut..men, det är ju det som är roligt också!


En jobbvecka kvar, sen så är det julledigt. Jobbar måndag nästa vecka också men sen kan jag ta julsemester, ska bli sååå skönt!


Ikväll är tanken att jag ska på tjejmiddag men jag vet inte hur jag ska göra. Vi är 4 tjejer som umgås en hel del. 2 av dem är gravida med sina andra barn, och den tredje är 2 barns mamma..och så jag. Jag älskar dessa tjejer! Men jag vet inte om jag orkar med barn/gravidsnack just nu. Skulle du ha gått? Det är några timmar av ens liv...men, vi var på kalas i lördags, där det var ett hav av barn och vart jag än gick så var det blöjsnack, sovsnack och barn..och jag vill ju vara en del av det där och försökte i ett antal timmar men sen sa både jag och mannen till varandra att vi orkar inte med mer barnsnack nu och åkte hem tidigt. Det blir för tufft. Vi vill ju fortsätta umgås med våra vänner och oftast går det bra. Det går alltid bra när vi träffar en familj i taget. Träffas man flera familjer och alla utom vi har barn, då hamnar vi helt naturligt på kanten..för vi är inte där. Men träffar man en familj åt gången så funkar det för då blir det inte lika tungt på ngt vis.


Så, ikväll..hur ska jag göra? Jag känner mig så tråkig och fjantig som ställer in/inte går  iväg men samtidigt vet jag hur ledsen och påverkad jag blir av detta snack. Jag kommer spendera hemvägen gråtandes..och mest troligt vägen dit också. Kanske värt att bespara sig dem tårarna?


Det här är så svårt att prata om också. För vi är ju glada för deras skull! Jag klarar bara inte av att höra gravidkrämpor just nu..samtidigt känner jag mig som en sån dålig vän, för jag vill ju lyssna..

1 kommentar:

  1. Det verkar lite konstigt, tycker jag, att samtalsämnena i din bekantskapskrets skulle domineras så fullkomligt av barn och graviditeter. Det kan inte vara så, att det endast är då det är på tapeten som du lyssnar?

    När det gäller träffen med dina tre kompisar, skulle jag absolut gå dit. Om sedan resonemanget uteslutande kom att handla om barn och graviditet, skulle jag om jag vore du, påpeka det och föreslå att man skulle prata om något annat.

    SvaraRadera