måndag 16 maj 2016

En helg i norr

Förra helgen åkte jag hem till mor och far i Norrland. En helg i Höga Kusten med mamma och pappa och min yngsta syster var precis vad jag behövde. Helt ljuvlig helg och det var helgen våren kom till Norrland. När jag kom fram på onsdagskvällen var ingenting utslaget, på torsdagen slog björkarna ut lite och på söndagen när jag åkte hem var det helt grönt överallt. Häftigt! Och helt underbart med sommarvärme!


Tågresan upp var en rena vilostunden.
Jag åt godis och lyssnade på ljudbok hela resan. Älskar att åka tåg.

När jag kom hem hade mamma gjort smörgåstårta och kokat te.
Mysigaste med att komma hem, få kvalitetstid.

Jag och pappa gick upp på berget, alltså denna utsikt.
De bor så galet vackert!

En av dagarna åkte vi ut till Höga Kusten och tog med picknickkorgen.
Här sitter jag med en kopp kaffe och tittar ut över vattnet.
Älskar denna plats så mycket!
Åker ni till Höga kusten någon gång måste ni åka ut till Bönhamn,
det är ett litet undangömt paradis med små röda båthus och
klippor man kan bada från och ligga och sola på.
Oftast väldigt lite folk också. Underbart!

Morgonen innan tåget skulle gå, gick jag,
mamma och pappa en promenad runt sjön vid deras hus.
Sjön låg spegelblank och det var varmt i luften.


Ja, den här helgen bär jag med mig i hjärtat länge! En dag vill jag bo där uppe igen..men just nu trivs vi väldigt bra i Örebro också så det dröjer nog ett par år, men en dag vill vi dit upp, till lugnet, naturen och familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar