måndag 23 maj 2016

IVF 2

Nu ni, händer det grejer!


Fick min mens igår och sa till D att tänk om vi kunde få göra en IVF innan sommaren, rent teoretiskt skulle vi ju hinna om sjukhuset går med på det. Och D var på! Så jag skrev på mina vårdkontakter till kliniken och de ringde upp i förmiddags och vi fick grönt ljus! Så nu kör vi igång med sprutor för försök nr 2 (4 om man ska räkna de gånger som inte gått bra). Känns väldigt spännande.

Var helt inställd på att vi skulle få nej så jag känner mig lite chockad över att de faktiskt sa ja. Jag tänkte att de skulle säga nej då det är 1 månad kvar innan de stänger och det säkert är mängder med par som försöker nu, men nej, vi var såå välkomna. Åh, hjärtat hoppar av glädje!


Även om förväntningarna är låga på att det ska funka så är jag så glad att vi får försöka en gång innan semestern och sommaren för oss drar igång på riktigt. Fungerar det så blir de första veckorna extremt lugna vilket känns skönt, funkar det inte har vi semestern på oss att ladda om och prata om framtiden. Det känns klockrent!


187,5 enheter ska jag spruta in en vecka nu och så blir det ultraljud på måndag. Spännande tider!


Nu får jag dock börja tänka på kaffemängd, socker, vitaminer osv igen, för det har jag helt slutat med under vår paus. Så från och med nu blir det max 2 koppar kaffe om dagen och vitaminer varje morgon. Motionen har jag varit mer noggrann med de sista månaderna så kroppen känns faktiskt som att den är i form för att orka med en IVF med alla påfrestningar det faktiskt blir. Bring it on!


Nu kör vi!

4 kommentarer: