onsdag 25 maj 2016

Sprutdagar.

Ja nu är vi igång vilket känns bra. När det blev bestämt så hastigt hann jag inte börja tänka så mkt innan utan det var ju bara att köra igång, tjoff så var det måndag kväll och första sprutan skulle tas. Men först skulle ju Menopuret blandas till och ordnas, den biten hade vi lite glömt bort hur man gjorde men efter lite påläsning och googlande så gick det ju jättebra.


Sprutorna känns inte direkt, svider lite grann bara, vet av erfarenhet att jag tycker Orgalutranet är värre.


När man googlar Menupor och läser på FASS så är det ingen trevlig läsning. Usch. Vill inte veta att missfallsrisken är högre eller att risken för utomkvedshavandeskap är ökad..det har jag ju redan i min egen kropp. Åh, det här är en så lååång resa. Först ska ägg produceras, sen ska det stoppas ägglossning, sen ska det plockas ägg, sen ska äggen befruktas och överleva. Sen ska ett befruktat litet embryo sättas in, sen ska det fästa i livmodern och växa till en underbar liten människa. Allt detta utan att minsta lilla fel ska hända under vägen.


Åh, blir alltid så förundrad över att det över huvud taget kan fungera för människor att få barn. Ni är ju många som fått barn genom IVF där detta uppenbarligen fungerar..nu ska det bara fungera för oss också hoppas vi.


Går in i min IVFbubbla nu av tankar och oro blandat med hopp och längtan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar