måndag 12 september 2016

Järnbrist.

Ja, järnet var i botten, så tröttheten är inte konstigt alls. För 3 veckor sen låg mitt järnvärde på 20, det ska va över 60, och nu misstänkte barnmorskan att järnvärdet var ännu lägre, är det så är ju tröttheten inte så märklig. Jag som alltid haft ett bra järnvärde, men nu tar bebisen alla reserver vilket är rätt gött ändå ju :)




Huvudvärken är dock ett mysterium fortfarande. Ingen havandeskapsförgiftning i alla fall, blodtryck och urinprovet såg fint ut och det var ju skönt. Dock fått en läkartid på torsdag för en mer grundlig genomgång vilket också känns gott, att de tar mig på allvar, för den här huvudvärken är svår att leva och jobba med.


Järntabletter är jag lite rädd för, vad kommer de göra med min mage?! Men, det blir till att äta ännu mer linfrön och annat som är bra för magen. Jag har ju klarat mig riktigt bra hittills så det får jag vara tacksam för!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar