söndag 18 september 2016

Ny vecka.

v 18 är här vilket känns otroligt! Tiden har gått så långsamt från vecka 12 till 17 men från förra veckan tycker jag att tiden går lite fortare ändå. 15 dagar kvar till ultraljud, och jo, det känns ju förvisso som en hel evighet dit, men har förlikat mig med att det är så pass lång tid och att ju längre fram RUL är desto närmare blir det till nästa barnmorskebesök och hjärtljud osv. Känns som att tiden efter v 20 kommer rulla på lite med tätare besök osv, det blir ju ändå små delmål.


Nu börjar även bebismagen synas ordentligt, det är inte bara en svullen tjockismage utan en fin kula faktiskt! Jag älskar min mage! Jag sa till min man förra veckan då jag grät över min trötta kropp, trötta ben och att jag känner mig som en allmänt tråkig fru att "Jag älskar verkligen magen men allt som kommer med den är inte lika roligt", och så är det. Jag älskar magen, älskar att den formar sig till en riktig kula och jag känner mig så fin i min mage. Sista två dagarna har jag dock mått väldigt bra, jag hoppas att det innebär att jag kan få ha mina gyllene veckor nu, i alla fall en stund, det skulle kännas oerhört skönt :) Jag längtar verkligen tills att jag får känna vårt lilla liv, och jag längtar nästan ännu mer tills mannen kan känna sparkarna, jag längtar tills han kan få känna sig än mer delaktig och få känna av bebisen mer konkret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar