fredag 11 november 2016

Beösk hos barnmorskan

Idag var vi hos barnmorskan. Fick höra bebis hjärtljud för första gången, alldeles perfekt slog det. Magen låg mitt på snittkurvan och jag har gått upp 5 kg hittills vilket ändå känns bra. Hoppas att vikten inte ska dra iväg allt för mkt men tänker att det


Pratade om influensavaccinet och det beslutade vi att jag ska ta, och då kunde barnmorskan ta det på plats, så det var skönt att få det gjort på en gång!


Föräldrakurs är vi inbokade på också, det ska bli kul! Få träffa lite fler blivande föräldrar, såg att vi är i någorlunda samma ålder också vilket var kul. Lite dumma tider bara..mitt i arbetsdagen, men, så får det bli.


En sak som slog mig efter besöket, var hur glad jag är att få vara "normal". Jag blir helt salig när jag får höra att "du ligger mitt på kurvan, magen växer precis som den ska.." eller "bebisens hjärtljud är precis som de ska vara i vecka 25", eller "det ska kännas så.." För när man har haft det som vi, varit onormala och oförklarliga och fått diverse bekymmer som "inte ska hända", så är det oerhört skönt att faktiskt få gå igenom en graviditet som räknas som "normal" och följer kurvan. Tacksamheten flödar över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar