fredag 9 december 2016

Glad fredag!

Kroppen skriker men huvudet är glatt! Det är fredag, ikväll ska jag och mannen och ett gäng vänner på Johan Glans, imorn väntar en helt ledig dag utan några som helst planer och på söndag har vi vår stora julkonsert i kyrkan. En riktigt rolig helg väntar med andra ord och jag ser väldigt mycket fram emot en sovmorgon imorgon. Men först ska vi skratta så tårarna sprutar ikväll, åh det ska bli så kul! Älskar Johan Glans men har aldrig sett honom live, peppad gravid kvinna här!


Nu blir det åter till jobbet, är så tacksam för mitt jobb! Att jobba i rådhusets reception är verkligen en ynnest. Man träffar så mycket folk, allt från högt uppsatta politiker och ambassadörer till helt vanliga medborgare (som jag) som vill göra sin röst hörd. Att däremellan få administrera vigslar, resor, konferenser, ta emot mötesbesökare osv..det gör det här jobbet så oerhört roligt! Idag är det "min" receptionsdag, men mina fantastiska kollegor tar allt spring. Möter jag någon som ska upp i Rådhuset, då kommer mina kollegor fram och följer gästen genom huset, så att mina fogar ska slippa..så tacksam!


Bebis verkar också tacksam för en mamma som tar det lite lugnare, för den sparkar/rör sig mer än nånsin nu.


Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar