tisdag 13 december 2016

Vecka 30

Vi är alltså redan i vecka 30! Vad hände?! Sista trimestern, sista 10 (give or take) veckorna nu..det är mycket som ska hinnas med på 10 veckor..jul, nyår, norrlandsresa, flytt..och sen bebis!? Ja, om bebis vill hålla sig kvar tills den är färdigbakad dvs, som vi hoppas såklart! Jag jobbar bara 8 veckor till, helt otroligt. Har dock ingen vikarie klar för mig än vilket är något stressande, ska sitta i rekryteringar hela denna vecka som förhoppningsvis leder till något bra, men har personen vi väljer 3 månaders uppsägningstid blir det problematiskt, men det ordnar sig.


Hur mår kroppen i vecka 30 då? Mår lite som i början på graviditeten; illamående, hungrig ofta och är extremt trött igen.


Känslan då? Tacksamhet! Är det något som präglat denna graviditet är det tacksamhet. Tacksamhet över mina fina man och tacksamhet över att vi får vänta vårt första barn, något vi inte tar för givet. Igår när jag satt vid skrivbordet på jobbet började bebis röra sig riktigt rejält, och då kom den stora kärleken till bebis över mig. Jag klappade över magen och sa högt: "mamma älskar dig nåt enormt redan".. sånt speciellt ögonblick, hur den där vågen av kärlek kan knocka en redan.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar